MediPhone geeft ​​inzicht in de kosten en wachttijden beperken.

​Met grafieken en rapportage heeft u direct veel inzicht in het telefoonverkeer binnen de praktijk.

Met MediPhone ​uw ​beperkt de telefonische wachttijden door slimmer te plannen.

Zorgverzekeraars stellen steeds hogere eisen aan de telefonische bereikbaarheid van de praktijk. Verschuiving van de tweedelijnszorg naar de eerstelijnszorg hebben ervoor gezorgd dat de telefonische wachttijden verder zijn toegenomen.

Om hiervoor een oplossing te bieden is de inzet van extra personeel niet altijd haalbaar en vaak ook niet nodig. Via rapportages over het belverkeer krijgt u informatie, waarmee inzicht wordt verkregen in het belgedrag van assistentes en patiënten.

Rapportages kunnen u bijgevolg helpen om knelpunten in de bereikbaarheid op te sporen, bovendien kunnen rapportages nuttig zijn om te onderzoeken wie of wat verantwoordelijk is voor de hoogste kosten.  

Telefonische wachttijden grootste ergernis patiënten.


In 2016 publiceerde Infopac een onderzoek over de grootste ergernissen van de Nederlandse consumenten.


Hierin komt duidelijk naar voren dat de lange telefonische wachttijd tot de grootste ergernissen worden beleefd.


Ook patiënten klagen veel over lange telefonische wachttijden ​in de gezondheidszorg. Deels komt dit door de triage door de assistente, maar met een paar slimme ingrepen valt hier zeker wat aan te doen.

Hoe wordt u de telefonische drukte de baas?

Maartje Zonderland, expert in het optimaliseren van zorgprocessen, werd in 2015 door de Amsterdamse gezondheidscentra gevraagd om een onderzoek te doen naar telefonische bereikbaarheid van de centra. De vraag was hoe deze te verbeteren zonder dat er meer personeel aangenomen hoefde te worden. ​
Uit haar onderzoek komen een aantal interessante bevindingen: Maartje stelt dat er uit rapportages een aantal zaken kan worden opgespoord.
Twee hiervan zijn direct uit de rapport uitdraai van onze MediPhone VoIP telefonie oplossing te halen.​

A. Herken patronen in belgedrag 

Een eerste aanzet tot het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid is het herkennen van patronen in het belgedrag van patiënten. De grote drukte tussen 8 en 11 uur, met name op maandagochtend, zal voor iedereen herkenbaar zijn. Desondanks wordt dit fenomeen vaak onderschat. Door te gaan werken met duidelijke rapportages die u binnen MediPhone kunt uitdraaien leert u heel snel hoe u beter in kunt spelen om piekmomenten te traceren.

B. Plan personeel aan de hand van de rapportages.

Om te voorkomen dat er grote aantallen wachtenden in de wachtrij staan is het heel praktisch om te weten waar u prioriteiten moet stellen. Dit zorgt ervoor dat u weet wanneer er extra mensen bij de telefoon moet worden ingeroosterd, terwijl administratieve taken op sommige dagen beter ingepland kunnen worden naar rustigere momenten (de middagen).


​De belangrijkste Voordelen van MediPhone voip telefonie

BETERE BEHEERSBAARHEID

  • ​Geen investering in een bedrijfscentrale
  • ​Intergratie met mobiele telefonie is mogelijk
  • ​Geen onderhoudscontracten
  • ​Eenduidige en simpele web interface

MEER FUNCTIONALITEIT

  • ​Uw spoedlijn blijft altijd bereikbaar
  • ​Alle functionaliteiten per toestel gemakkelijk instelbaar
  • ​Encrypted VOIP (Telefoongesprek niet afluisterbaar)
  • ​De thuiswerkplek naadloos te integreren

SCHAALBAARHEID

  • ​Gemakkelijk toestellen toevoegen en functies aanpassen
  • ​Aantal binnenkomende gesprekken per wachtrij instelbaar
  • ​Meerdere locaties in hetzelfde telefoon netwerk

​FLEXIBILITEIT

  • ​Behoud van de bestaande telefoonnummers
  • ​Gebruik vaste telefoons of Softphones (telefonie via software)
  • ​Nieuwe gebruikers gemakkelijk toe te voegen
  • ​Personeelsbezetting op basis van statistieken aanpassen

BEOORDELING VAN KLANTEN


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut adec odio dui. Nulla eleifend purus in nisi bibendum aliquet.


Aliquam pulvinar pellentesque adec felis, nec sollicitudin ligula feugiat at. Mauris ullamcorper ornare augue.


Gerrie Jongejan ​huisarts


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut adec odio dui. Nulla eleifend purus in nisi bibendum aliquet. Aliquam pulvinar pellentesque felis, nec sollicitudin ligula feugiat at. 


​Peter ​Hoek - ​tandarts


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut adec odio dui. Nulla eleifend purus in nisi bibendum aliquet. Aliquam pulvinar pellentesque felis, nec sollicitudin ligula feugiat at. Mauris ullamcorper ornare augue, maximus rutrum auctor nam nisi auctor 


​Jan ​​van den Broek - ​​fysiotherapeut

​Wilt u een demo op locatie?

​Wij maken graag een vrijblijvende afspraak met u. 
Of vraag onze stappenplan en checklist aan.

​Onze Stappenplan


Goede voorbereiding op een VoIP overstap is belangrijk!

Bekijk ook eens de andere websites van Medichain :

 www.medichain.nl 
Onze hoofdwebsite met webshop

www.medzonline.nl 
Met interviews en blogs over praktijkvoering

www.mediscreen.nl 
Onze wachtkamer oplossingen

Medichain®
'Praktijkservice voor de eerstelijn' 

K.v.K.  Centraal Gelderland nr. 09161333

BTW NR.: NL8159.48.359.B01 

IBAN: NL54RABO0120155990 | BIC: RABONL2U

Contact

Klantenservice tel: 0318-239010
E-mail: klantenservice@medichain.nl
 Internet: www.medichain.nl

Adres:  Kauwenhoven 78,
6741 PW Lunteren 
(Bedrijven terrein "De Stroet" Aan de A30)


Copyright © 2020 door Mediphone